vrijdag 20 februari 2009

Aardappelen geplant op karton

Vanmorgen heb ik de bedden gemarkeerd met grote stukken hout (plantbedden), takken (het bramen-stuk) en planken (het aardappelen-bed) en de mulch-laag van hooi wat dikker gemaakt in de bedjes. Daarna hebben we het bebraamde middenstuk zo goed mogelijk geprobeerd te bedekken met al het hooi en de mais-stengels die we nog hadden.
Ik denk dat die mulchlaag niet genoeg is, en de kupina er dit voorjaar gewoon doorheen groeit. We hadden gewoon nog meer karton moeten hebben...

Ik heb de aardappelen op het hardboard in het hoogste bed gelegd, en ertussen wat uitjes in een jasje van klei. Ik heb ook de aardperen geplant, op het zuidelijkste stukje bij de uien (en de vlier). Daar kunnen ze geen kwaad als ze gaan woekeren.
De frambraam van thuis heb ik in een hoekje van de twee middelste bedden geplant, en ik heb twee tamme kastanjes naast een jong boompje in de aarde gedrukt. Wie weet...

Morgen plant ik het hazelnotenboompje en wat druiven, en maak ik de laatste foto's.
Het ziet er al heel aardig uit! Mooie perkjes met boomstronken er omheen en een berg hooi erin.

Ik ben zooo benieuwd hoe het er over 2 maanden uitziet...

Geen opmerkingen: