woensdag 18 februari 2009

Tuin ingemeten en gemarkeerd

We hebben eerst een paar keer door de tuin van Gerard en Anja gesleed (behoorlijk steile helling) en toen heb ik de tuin ingemeten. Ik heb ook alvast een paar plekken ingetekend waar bedden kunnen komen. Deze middag heb ik de bramenberg in het midden (die we laten zitten) gemarkeerd met boomstammen, en wat takken over de bramen heen gelegd. Daarna heb ik her & der in de tuin de bramen fijngeknipt. Dat wil zeggen: een tak iedere paar centimeter, precies door de knop heen, in stukken geknipt. Wie weet heb ik ze daarmee vermoord! :-)
Meer kon ik ook niet doen, vanwege de sneeuw.

Er lag vanmorgen zeker 15 centimeter sneeuw in de tuin, die in de loop van de dag wat smolt. Maar aan het eind van de middag ging het weer sneeuwen.We zijn toch wel een beetje bang dat we insneeuwen. Hoewel... "we"... Ik verheug me stiekem op de extra tijd die we dan hebben voor de tuin!Voor de zekerheid gaan we morgen karton en kranten leggen, en dan bedekken we dat met het hooi dat (al 15 jaar?) op de zolder van de stal ligt. Als we daar een flink dikke laag van maken, dan hebben we kans dat er in april (als we weer komen) geen bramen meer groeien.
Maar als ik zie hoe levenslustig die bramen hier zijn... I'll keep my fingers crossed!

Geen opmerkingen: