vrijdag 13 februari 2009

De plek voor de moestuin

Anderhalf jaar geleden waren we hier voor het laatst. We kampeerden toen op het hoogste punt, en hebben ons toen vooral op het gras en het bos georienteerd. We hebben toen ook nauwelijks iets met het land gedaan. De helling ten zuiden van het huis was overwoekerd; daar zijn we niet geweest.
En nu heb ik op die plek, die ik niet ken, de tuin bedacht. Ik heb foto's en de plattegrond bekeken, en me een voorstelling gemaakt. Maar in werkelijkheid ziet het er natuurlijk heel anders uit...
Nu blijkt dat het later in de kaart getekende huis, een stuk zuid-westelijker staat en de vruchtbomen dus ook veel meer in de zuid-westelijke punt staan.

Ik wil de moestuin tussen die bomen en dat moet ook wel, want boeren uit de buurt hebben over ons terrein een "weg" aangelegd die dwars door de plek loopt die ik eerder bedacht had. Maar nema problema, want tussen de walnoot, de kersenboom en twee appelbomen is een prachtige plek! Daar groeit gras, en niet zo heel veel bramen; het is redelijk begaanbaar.

Geen opmerkingen: