donderdag 19 februari 2009

Raised beds met karton en hooi

Gisteravond heb ik de "definitieve" tekening gemaakt voor de tuin, en op basis van die tekening hebben we vandaag het as uit de kachels uitgestrooid en de GFT-bak geleegd op de plek waar binnenkort de groenten gaan groeien.

Ik heb 6 redelijk horizontale plekken gemarkeerd, en daar moeten we het nu maar even mee doen.
Die plekken heb ik bedekt met kranten of karton, en daarop hebben we een dik pak hooi gelegd. Alleen op de plantuien (achter de vlier) ligt maar een dun laagje hooi, omdat de uien al uitlopen en de planten wel hun weg omhoog moeten vinden. Maar op die plek zaten toch al niet veel bramen.
En nu afwachten tot eind april...

Morgen wil ik nog meer hooi over de tuin verspreiden (we hebben genoeg!) en de bedden markeren met het hout dat de gemeente op ons terrein heeft geparkeerd (?). Dan leg ik ook de aardappelen op het karton (onder het hooi) en misschien plant ik de rest van de uien ook nog.

Geen opmerkingen: