woensdag 29 april 2009

Composthoop opgezet

Ik heb 3 meter gaas gekocht voor een composthoop en vanmorgen al een flink gevecht geleverd met het stijve ijzer. Het gaas heeft gewonnen, geholpen door de regen.
Als het droog is ga ik verder, gewapend met tangen en een schep. Dan zal ik het gaas een lesje leren!

Na de koffie bij de buren regende het minder hard, en ben ik weer verder gegaan in de tuin. Het composthoop-gaas plat gelegd, gestrekt en toen netjes rond gemaakt voor de composthoop. Maar toen Nol er gevangenisje mee gespeeld had, was het opeens een vijfhoek!

Ik heb een schaduwrijke plek vrij gemaakt met de zeis, en daar de composthoop neergezet. Takken onderin, en toen wat bladeren erop. En een gevonden worm.
Ik heb nog een paar vierkante meter plat gezeist dus de moestuin is nu weer een stuk groter! Morgen maar eens kijken of ik er met kranten weer een bed kan maken. Of anders de grond kan gebruiken voor alle bonen!

Geen opmerkingen: