dinsdag 5 mei 2009

Teeltwisseling

Gisteren en vandaag hebben we gewerkt aan het middenstuk, dat we afgelopen winter alleen bedekt hadden met hooi en organisch afval. De bramen hebben we er nu uit gehaald, en we hebben mooie bedden gemaakt met paadjes ertussen. Het hoogste en grootste bed met courgettes, aubergines, calendula, afrikaantjes, mais en erwten. Twee bedden "eronder" met wortelen, bietjes en schorseneren (een met rijtjes en een random). Daaronder een bed met kool, prei, munt en radijs, en een bed met ui, knoflook en aardbei.
Allemaal plantcombinaies voor de teeltwisseling: ieder jaar iets anders op de grond in 5 jaar tijd.

Morgen heb ik nog twee bedden te vullen. Ik denk dat ik daar diverse groenten plaats die ik lekker vind en nog niet (genoeg) gezaaid heb.
En daarna maak ik seed balls met bloemen om her en der op het terrein te zaaien!

Geen opmerkingen: